Ostati aktivan i pored nevoljnog curenja mokraće

Postoji mnogo načina da zadržiš kontrolu i nastaviš da živiš na način koji ti odgovara bez obzira na to koju vrstu nevoljnog curenja mokraće imaš.

Ostati aktivan i pored nevoljnog curenja mokraće i inkontinencije

Zadrži aktivan način života

Da li te brine kako ćete da provedete noć sa društvom, četvorosatni sastanak ili košarkašku utakmicu sa decom? Nema razloga da prestaneš sa svojim dnevnim aktivnostima samo zato što patiš od nevoljnog curenja mokraće.

Evo nekoliko jednostavnih saveta koji ti mogu pomoći sa curenjem mokraće i održavanjem kontrole:

  • Mokri pre polaska – pražnjenje mokraćne bešike pre bilo koje planirane aktivnosti će ti pomoći da budeš opušteniji.
  • Znanje je moć – obavesti se unapred gde su raspoloživi toaleti kako bi mogao bolje da isplaniraš svoje aktivnosti, bez stresnog traženja toaleta kada ti zatreba. Ukoliko ideš da gledaš utakmicu uživo, pokušaj da nađeš mesta blizu toaleta.
  • Budi hidriran – nemoj da piješ manje tečnosti kako bi izbegao nevoljno curenje mokraće tokom svojih aktivnosti. Smanjenim unosom tečnosti samo ćeš izazvati dehidraciju, što može da pogorša tvoje stanje. Drugim rečima, uzimaj dovoljno tečnosti.
  • Izbegavaj okidače – iako je važno uzimati dovoljno tečnosti, može da ti pomogne umerenost u uzimanju okidača kao što su čaj, kafa i alkohol. Za ova pića se zna da podstiču stvaranje mokraće u organizmu.
  • Stezanje – zna se da vežbe za mišiće dna karlice pomažu kod nevoljnog curenja mokraće, zato redovno radi vežbe stezanja. Pogotovo što možeš da ih radiš i kod kuće i na poslu.
  • Zaštita od nevoljnog curenja mokraće – postoje sjajni proizvodi namenjeni zaštiti od curenja mokraće. Proizvodi TENA Men su specijalno osmišljeni da pruže diskreciju, udobnost i sigurnost i napravljeni su tako da odgovaraju tvom stilu života. Postoje proizvodi različitih moći upijanja, od laganih uložaka i štitnika, do visokoupijajućeg donjeg veša, tako da možeš da budeš siguran da ćeš naći ono što ti odgovara.
  • Ovi jednostavni saveti mogu znatno da poprave kvalitet života i pomognu ti da samouvereno nastaviš sa svakodnevnim aktivnostima.

Povezani članci

Inkontinencija – uvod

Svaki četvrti muškarac stariji od 40 godina* pati od nevoljnog curenja mokraće, tj. inkontinencije. Najbolji put do rešenja je razumevanje šta je inkontinencija.

Vežbe za dno karlice

Kontrola mokraćne bešike može da se popravi uz pomoć odgovarajućih vežbi. Vežbe za mišiće dna karlice, tzv. Kegelove vežbe, mogu da preduprede ili smanje probleme sa nevoljnim curenjem mokraće ili pomognu u njihovoj kontroli.