Izgleda da se nalazite u <country>

Idite na vas TENA sajt za lokalne informacije.

Vežbanje kontrole mokrenja, vežbe za jačanje dna karlice i lečenje


Iako postoji puno načina lečenja, možete i vežbama da umanjite poteškoće.

Osoba radi pilates sa nogama podignutim na pilates lopti.


Vežbe za jačanje mišića dna karlice

Da bi mišići dna karlice mogli da spreče nekontrolisano curenje mokraće, neophodno je da budu jaki. U serijama od nekoliko ponavljanja vršite voljnu kontrakciju mišića koji podupiru mokraćni kanal i bešiku kako biste poboljšali njihov tonus i snagu.
 
Cilj vežbanja kontrole mokrenja je da istrenirate sebe tako da možete da kontrolišete mokraćnu bešiku. To ćete postići ako planirano odlazite u toalet i vodite računa o tome na koliko sati morate da mokrite. Ako pijete litar i po tečnosti na dan, normalno je da idete u toalet do osam puta dnevno. Ako je kod vas ta potreba učestalija, preporučuje se da vežbate kontrolu mokrenja.
 
Kroz vežbanje kontrole mokrenja primećujete pravilnosti u ponašanju inkontinencije i stičete nove navike vezane za pražnjenje mokraćne bešike. To znači da nema više onih „za svaki slučaj“ odlazaka u toalet, kao ni odlaganja do poslednjeg trenutka. Vežbanjem navikavate mokraćnu bešiku da zadržava veće količine mokraće i produžavate vremenski interval između dva odlaska u toalet. Umesto da trčite u toalet čim osetite potrebu za mokrenjem, pokušajte da skrenete misli na nešto drugo i stiskajte mišiće dna karlice. Dobro bi bilo i da planirate odlaske u toalet i vodite dnevnik rada bešike. To će vam pomoći da postepeno produžite vremenski interval između dva odlaska u toalet i uspostavite kontrolu bešike.
 
Bihejvioralna modifikacija se odnosi na promene životnog stila kojima ćete smanjiti, sprečiti ili ukloniti poteškoće koje prate inkontinenciju. Recimo, vodite računa da ne unosite previše ili premalo tečnosti tokom dana i izbegavajte napitke koji nadražuju mokraćnu bešiku, kao što su kafa i energetska pića. Takođe, možete da uspostavite režim vežbanja i promenite navike u ishrani kako biste smanjili težinu, što ponekad daje dobre rezultate kad je reč o inkontinenciji. Još jedna vrlo bitna promena su zdrave navike vezane za odlaske u toalet.
 
Osim vežbanja kontrole mokrenja, postoji još nekoliko drugih metoda lečenja. Biofidbek predstavlja prikupljanje i merenje informacija, recimo pomoću senzora i računara, tokom izvođenja vežbi za jačanje mišića dna karlice kako bi se utvrdilo da li se vrši kontrakcija odgovarajućih mišića. Drugi pristup podrazumeva ugradnju uređaja kojim se podupire mokraćni kanal, bešika, vagina, materica i rektum. Ostale mogućnosti uključuju ubacivanje određene materije u mokraćni kanal ili razne vrste hirurških intervencija.
 
Tu su i naši proizvodi za inkontinenciju koji vam takođe pomažu da kontrolišete poteškoće sa kojima se suočavate i da se izborite sa njima.
 
Pročitajte više i potražite informacije na TENA sajtu koji vam najviše odgovara.
 

Briga o vama

TENA Lady

Za žene koje se suočavaju sa nevoljnim curenjem mokraće.
Smeđokosa žena se smeši kameri

TENA Men

Za muškarce koji se suočavaju sa nevoljnim curenjem mokraće.
Sredovečni muškarac sa bradom smeši se kameri

Briga o drugima

Nega bližnjih

Za sve vas koji brinete o bližnjima koji se suočavaju sa inkontinencijom.
Starija žena i njena mlađa rođaka uživaju u međusobnom društvu

TENA Deca

Za roditelje čija deca imaju urinarnu inkontinenciju.
Četvorogodišnja devojčica začuđeno i radoznalo posmatra sve oko sebe

What are cookies?

Lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet.